Mi az áruküldés (csomagküldés)?

A kereskedelmi törvényben (2005. évi CLXIV. törvény) szereplő megfogalmazás szerint:
"csomagküldő kereskedelem: az a kereskedelmi tevékenység, amelynek során a kereskedő a termék jellemzőit és árát feltüntető, ezáltal a vásárló számára az áru megvételére vonatkozó ügyleti döntés meghozatalát lehetővé tevő kereskedelmi kommunikációt bocsátja a vásárló rendelkezésére, és az ilyen kereskedelmi kommunikáció alapján megrendelt terméket szállítja (szállíttatja) a megjelölt címre"

Azaz a vásárló fizikailag nem tartózkodik a megvásárolandó termék/szolgáltatás helyén, nem találkozik fizikailag a kereskedővel, magát a terméket csak katalógusban, internetes áruházban, újság-, televízió hírdetésben látja és a megvásárolt terméket postán/szállító cég által kapja kézhez.

Milyen cégek tartoznak az áruküldők (csomagküldők) közé?

Az érvényben lévő TEÁOR'08 besorolás szerint:
47.91 Csomagküldő, internetes kiskereskedelem:
Ebbe a szakágazatba tartozik:

  • bármely termék kiskereskedelmi értékesítése csomagküldő szolgálat útján
    • bármely termék internetes kiskereskedelmi értékesítése
      • a közvetlen értékesítés televízión, rádión keresztül, vagy telefonon
        • az internetes kiskereskedelmi aukció

Tehát a "hagyományos" katalógussal dolgozó csomagküldő cégek, az internetes áruházat üzemeltető vállalatok, valamint a teleshop cégek, a termékeit rádión hirdető cégek és a telemarketinges módszerekkel dolgozó kereskedők is.


Mit lehet tenni, ha a vásárlás pillanatában nem kézzelfogható termék a valóságban nem olyan, amire a vevő számított?

Törvény biztosítja a vásárló számára, hogy a kiszállított terméket mindenféle indoklás nélkül a kiszállítás napjától kezdődően 8 munkanapig visszaküldheti, és annak árát a kereskedőnek kötelessége visszatérítenie. Több tagcégünk ennél a 8 napnál is hosszabb visszaküldési garanciát biztosít ügyfeleinek.

NFH információk az internetes vásárlásról